How-to | Retail & E-Commerce
Veelvoorkomende pijnpunten tijdens een e-commerce migratie. En hoe deze te vermijden. (Deel 2) (Deel 1)

Veelvoorkomende pijnpunten tijdens een migratie van e-commerce websites! En hoe deze te vermijden. (deel 1) 

Op een bepaald punt in het ontwikkelingstraject van elk e-commercebedrijf is het tijd om de website verder te laten groeien dan zijn maximale mogelijkheden – dat is het moment om te migreren. Migraties zijn eng en vaak pijnlijk, maar noodzakelijk om het bedrijf te laten groeien en een nieuw niveau te bereiken in omzet en klantervaring. De beste kans op een soepele migratie en het minimaliseren van het risico om kritieke problemen tegen te komen, is om een solide plan te hebben. 

Bij het plannen van een e-commerce migratie moeten twee soorten potentiële problemen worden overwogen. De voor de hand liggende uitdagingen waar mensen op zijn voorbereid en de verborgen problemen die onverwachts tijdens het proces kunnen ontstaan. Het doel is om het aantal verborgen problemen te beperken en er zoveel mogelijk op voorbereid te zijn. 

Bovendien is het essentieel om te onthouden waarom het bedrijf in de eerste plaats besloot om zijn e-commerce website naar een nieuw platform te migreren. 

De meest voorkomende redenen zijn: 

  • Het bedrijf is zijn huidige platform ontgroeid en het uitbreiden of beheren van de dagelijkse bedrijfsprocessen wordt erg frustrerend. 
  • Technologie is veel verder gegaan dan de huidige oplossing en nieuwe opties die op de markt beschikbaar zijn, bieden veel meer mogelijkheden voor bedrijfsgroei. 

Switchen naar een ander platform is meestal niet iets dat bedrijven vooraf specifiek plannen. In de meeste gevallen is er een probleem (of zelfs een complex aantal problemen) dat een bedrijf ertoe aanzet de vaak gevreesde beslissing te nemen om te migreren. 

Een lijst met veel voorkomende problemen: 

  • Snelle groei en de noodzaak om snel een nieuw systeem te integreren 
  • Hoge onderhoudskosten van het huidige e-commerce platform 
  • Het team moet wijzigingen aanbrengen die niet correct werken met het bestaande 
    systeem en / of het duurt nu te lang om nieuwe features en de IT te ontwikkelen 
    de achterstand van het team wordt te groot en neemt veel tijd / middelen in beslag 
  • Het systeem is langzaam, zwaar en moeilijk te beheren geworden 
  • Onstabiel platform onder piekverkeersomstandigheden, wat resulteert in een trage site 
  • Prestaties en een slechte klantervaring 
  • De catalogusdatabase kan het aantal gebouwde SKU’s / producten niet aan 
    door de jaren heen 
  • Het huidige platform heeft een beperkt integratievolume op API’s en kan 
    alleen worden gebruikt voor een beperkt aantal attributen of een verminderd aantal product gerelateerde afbeeldingen of video’s (of zelfs helemaal geen video’s kunnen verwerken) 
  • De markt ontwikkelt zich en het bedrijf blijft achter. Een verouderde e-commerce-oplossing kan voorkomen dat marketingteams klanten aantrekken en behouden, effectieve campagnes voeren of soms helemaal niet concurreren op bepaalde belangrijke gebieden. 

Als een aantal van deze problemen van toepassing zijn op uw bedrijf dan wordt het tijd om uw platform te wijzigen. 

Oplossingen 

Dit item biedt vijf oplossingen waarmee uw bedrijf de veelvoorkomende problemen die u bij het migreren kunt tegenkomen, kan overwinnen: 

  • Plan zorgvuldig 
  • Stapsgewijs migreren 
  • Vermijd een SEO ramp 
  • Deel uw plannen 

Einde deel 1. Naar Deel 2 >