Case Study | Retail & E-Commerce
Body & Fit

BODY & FIT

Uitdagingen

  • Body and Fit had een niet schaalbaar e-commerce systeem (Magento 1) en daaraan gerelateerd landschap.
  • Niet mogelijk om een onderscheidende customer experience te bieden aan haar klanten.
  • Body and Fit heeft als doelstelling om wereldleider te worden in sport nutrition en moest daarvoor haar complete e-commerce systeem landschap vernieuwen.

Mplify heeft voor essentiële en belangrijke onderdelen het implementatie management verzorgd. Dit betekent: een plan gemaakt, uitgevoerd en gezorgd dat body and fit gemigreerd is naar het nieuwe e-commerce platform. Het nieuwe platform is gebaseerd op SAP hybris.

BODY & FIT

Implemenatie verantwoordelijkheden mplify:

  • SEO migratie van bodyenfitshop.nl naar bodyandfit.com (incl. wijzigingen in de Taxanomy, nieuw platform, nieuwe hosting).
  • ESP migratie van Dotmailer naar Clang – alle customer lifecycle en transacionele e-mails.
  • Customer data platform met daarin the single source of truth van de klant (gebaseerd op Google Cloud Platform).
  • Google Analytics 360 enhanced commerce – incl. Data Layer.
  • De Marketplaces Bol.com, Amazon (co.uk, DE en FR) actief gezet en aangesloten via ChannelEngine op SAP hybris Commerce.
    Incl. Content updates, PIM gebaseerd.
    API order interface

BODY & FIT

Resultaten

  •  Een schaalbaar e-commmerce applicatie landschap.
  • Geoptimaliseerde analytics (hoe ontwikkelt de klant zich en segmenten).
  • Één bronsysteem waar alles over de klant centraal staat opgeslagen en die geldt als bron voor gekoppelde systemen. (Single Source of Truth)
  • Meer relevante en gepersonaliseerde content en berichten naar de klant. (over alle kanalen) 
  • Wereldwijd schaalbaar systeem en actief op alle relevante digitale kanalen: Google Shopping, marketplaces (waaronder Amazon), affiliates, e-mail, notificaties, website content.