nl | en

mplify blog

SAP Digital for Customer Engagement ontwikkelt zich verder.

Het is nog maar acht maanden geleden dat SAP zijn eerste volledig digitale CRM applicatie lanceerde op SAPPHIRE en de reactie vanuit de CRM wereld was direct erg goed. Bijvoorbeeld de woorden van de 'CRM King' Paul Greenberg liegen er niet om: "This is some of the best, most awesome stuff I’ve seen in years." Volgens SAP, zijn er al 2000 abonnementen verkocht. 

Topics: SAP Customer Engagement MKB D4CE

Welkom bij ‘The Internet of Customers’: hoogtepunten van Dreamforce 2015

Nu het stof van de Salesforce conferentie van dit jaar is neergedwarreld, is het tijd om alle beloftes en aankondigingen eens tegen het licht te houden. Waarschijnlijk ben je al gebruiker van Salesforce en beheer je al je klantinteracties, manage je alle opportunity’s en volg je je sales funnel in de welbekende Sales Cloud. Wellicht gebruik je zelfs al de Service Cloud voor social en traditionele klantenservice in je call centers, of ben je al gestart met omnichannel marketing op basis van de Marketing Cloud.

Dit jaar bouwt Salesforce verder op hun klantrevolutie concept en het onderliggende klant succes platform. Dit verbeterde klant georiënteerde CRM platform maakt het voor jouw organisatie nog eenvoudiger om de klantervaring van je klanten significant te verbeteren. Dit uiteraard niet alleen via de menselijke benadering van de traditionele accountmanager of call center agent, maar ook gebruik makend van de data die je beschikbaar hebt van je klanten, en daarmee ook de devices die zij gebruiken. Laten we dieper ingaan op de verschillende aankondigingen van de conferentie:

Topics: Customer Engagement Salesforce dreamforce

SAP kondigt aan “Beyond CRM” te gaan. Maar wat betekent het nu?

SAP kondigt aan “Beyond CRM” te gaan in dit artikel. Verder gaan dan CRM is mijn ogen een logisch vervolg op verder gaan met CRM. CRM is een strategie en filosofie en heeft door de vele technologische ontwikkelingen wel een nieuwe naam gekregen: Customer Engagement. Dit zal de komende jaren nog verder evolueren. In mijn ogen hoeft de term CRM nooit te verdwijnen. Sterker nog, veel bedrijven hebben die basis ook nog steeds nodig. SAP kondigde vorig jaar aan dat het CRM experiment mislukt is, in het artikel werd alvast een voorbode gelegd voor de producten die nu zijn aangekondigd voor het hybris platform.

Topics: Customer Experience hybris Customer Engagement