nl | en

mplify blog

SAP Digital for Customer Engagement ontwikkelt zich verder.

Het is nog maar acht maanden geleden dat SAP zijn eerste volledig digitale CRM applicatie lanceerde op SAPPHIRE en de reactie vanuit de CRM wereld was direct erg goed. Bijvoorbeeld de woorden van de 'CRM King' Paul Greenberg liegen er niet om: "This is some of the best, most awesome stuff I’ve seen in years." Volgens SAP, zijn er al 2000 abonnementen verkocht. 

Tijd voor een 'deep dive', waarin ik ook de functionaliteiten uit de laatste 1511 release bespreek!!

SAP_DEC_-_mplify.png

Naast de reguliere Sales, Service en (middels de laatste release erg uitgebreide) Marketing onderdelen, heeft SAP ook geinvesteerd in Data Intelligence. SAP zal in een van de aankomende releases een aantal geavanceerde 'prediction capabilities' lanceren. We houden jullie natuurlijk op de hoogte van deze ontwikkelingen.

Key Product functionaliteiten:

  • Sales management tooling: Accounts & Contacten, Lead & Opportunities, activiteiten, producten, Forecasting.
  • Marketing: E-Mail als kanaal, campagne automatisering (automatische follow-up acties op basis van verschillende events; bijv. na klikken op een link een nieuwe e-mail of een activiteit naar een sales verantwoordelijke), lead scoring.
  • Service: E-Mail Ticket Management.
  • Importeren van contacten uit Google, Outlook, CSV.
  • Gemakkelijke gebruiker, team & data toegangsbeheer.
  • Makkelijk samenwerken door teams voor een hogere productiviteit.  
  • Eenvoudig personaliseren en uitbreiden van de oplossing. Hierdoor is minder tijd nodig voor een IT-professional.
  • Mobiele applicaties voor iOS, Android apparaten. 
  • Direct beschikbare relevante rapporten en dashboards.

Service Tickets

  • Automatisch aanmaken van service tickets vanuit een E-Mail kanaal, welke direct afgehandeld kunnen worden door service agents vanuit een ticket overzicht scherm.
  • Ondersteunen van het manueel aanmaken van service tickets.
  • We hebben ook wat geruchten vernomen vanuit SAP dat het binnenkort mogelijk is het bedrijfs Twitter account te koppelen aan het Service Ticket kanaal. Op deze manier is het eenvoudig om social berichten te integreren in het Sales, Service en Marketing domein. De Twitter integratie staat op de planning! 

Bezoeken

  • Jouw Sales in het veld kan zelf eenvoudig bezoeken plannen maar ook een bezoekregistratie eenvoudig afhandelen. Dus informatie rondom een bezoek kan bij een klant direct afgehandeld worden. Deze informatie is vervolgens direct beschikbaar voor alle andere collega's. Ook is het eenvoudig om vervolgactiviteiten (to do's) vast te leggen. 
  • Alle bezoeken kunnen eenvoudig (en geïntegreerd) in google maps worden getoond. Er is ook een kalender overzicht om alle afspraken en bezoeken (uit Outlook en CRM) in 1 overzicht te zien. 

Native & Responsive mobiele applicaties

  • Native wil zeggen dat de app makkelijk via de appstore te downloaden is. De applicatie is zeer makkelijk in gebruik en gebaseerd op de laatste (award winning) SAP Fiori design techniek.
  • Werkt op iOS en Android apparaten. Dus uw Sales kan afhankelijk van type telefoon de juiste app downloaden en installeren.
  • Alles is ingericht voor een efficiënt mobiel gebruik. Uw sales team kan doordoor snel handelen en het verschil maken door een professionele uitstraling.

Nieuwe november release (15/11) functionaliteiten:

Sales Planning en Forecasting

  • Eenvoudige Forecasting voor uw Sales team. (d.m.v van een dashboard kan men zien welke opportunity’s er openstaan)
  • Forecast op verwachtte opportunity omzet.
  • Voorgedefiniëerde forecast categorieën (Commit, Best case en Pijplijn).
  • Door analyseren op basis van tijd (per kwartaal/maand) of analyseren per medewerker.
  • Een manager kan eenvoudig aanpassingen maken om het proces goed te overzien.

Marketing automatisering

  • E-Mail en Survey integratie
    • Geïntegreerde e-mail editor voor het ontwerpen van e-mails, maar ook om eigen survey's op te stellen. Deze vragen kunnen bijvoorbeeld door klanten ingevuld worden of door eigen Sales mensen worden ingevuld tijdens een klantbezoek (visit).
  • Campagne uitvoering
    • Ontwerpen en uitvoeren van simpele (e-mail) campagnes maar ook van multi-step campagnes. Zie bijvoorbeeld onderstaande schermprint, daarbij kan de doelgroep geselecteerd worden, e-mail formulier en de benodigde opvolgacties geselecteerd worden.
  • Lead Scoring
    • Zie op eenvoudige manier wat een campagne oplevert aan interacties of aan later aan omzet. 
  • Marketing analyses
    • 'Out-of-the-box' dashboard te gebruiken voor campagnes en leads.
  • Doelgroepen
    • Met een paar klikken kan een doelgroep worden aangemaakt. Hiermee kan het marketing proces gestart worden.

      D4C_-_marketing_-_mplify.png

E-mail blast

  • Eenvoudige opzet voor bulk e-mail verzending. Dus vergeet outlook, maar gebruik een professioneel pakket en blijf goed op de hoogte door alle statistieken rondom de campagne. (aantal gelezen e-mails, op link geklikt, etc)
  • Verzend tot 500 e-mails per dag!

Zoals je kunt zien, heeft SAP veel progressie gemaakt in het verbeteren van de kwaliteit en de functionaliteit van het SAP Digital CRM platform. mplify werkt hand-in-hand met SAP om de kwaliteit van het product continue te verbeteren. 

Geïnteresseerd?

Wil jij graag weten of SAP Digital for Customer Engagement past binnen jouw organisatie?  Of wil je misschien een specifieke (buitenlandse) afdelding of kantoor toch een tool te geven om inzicht te creëren? Of hoe u wellicht (later) D4CE kan omzetten naar SAP Cloud for Customer?

SAP Digital for Customer Engagement kan echt wat voor uw (MKB) organisatie zijn. Laat ons weten wanneer u interesse heeft zodat we het gesprek kunnen starten om de beste vervolgstappen voor u te bepalen. Ook wanneer u een eerlijk en onafhankelijk CRM product (vergelijking) advies wilt hebben.

Meer weten?

Topics: SAP Customer Engagement MKB D4CE