nl | en

mplify blog

mplify ondersteunt GoodFuels in het professionaliseren van het verkoopproces op basis van Salesforce.

GoodFuels heeft onlangs besloten het verkoopproces te gaan structureren en verbeteren door het gebruik van Salesforce. GoodFuels en mplify hebben samengewerkt bij de implementatie van de Salesforce Sales Cloud. In een korte periode heeft GoodFuels het doel gehaald om het "lead tot klant" proces te structureren en op die basis transparantie aan te brengen in de klantgerichte verkoopactiviteiten. GoodFuels is nu beter in staat om met zijn potentiele klanten te interacteren en groei te realiseren. Beide bedrijven delen een passie voor duurzaamheid en de toepassing van technologie.

Topics: Salesforce

SAP Digital for Customer Engagement ontwikkelt zich verder.

Het is nog maar acht maanden geleden dat SAP zijn eerste volledig digitale CRM applicatie lanceerde op SAPPHIRE en de reactie vanuit de CRM wereld was direct erg goed. Bijvoorbeeld de woorden van de 'CRM King' Paul Greenberg liegen er niet om: "This is some of the best, most awesome stuff I’ve seen in years." Volgens SAP, zijn er al 2000 abonnementen verkocht. 

Topics: SAP Customer Engagement MKB D4CE

Microsoft Convergence 2015 EMEA

MSCONV2015EMEA.png

Microsoft sluit zich aan bij de historische en winnenende stad Barcelona voor hun jaarlijkse Convergence EMEA evenement vorige week. Winnen is de belangrijktse in deze context. Sinds de start van de nieuwe CEO bij Microsoft is richting voor het in Redmond gevestigde bedrijf ten goed gekeerd en de timing kon niet beter. Microsoft zet met hun nieuwe focus in op bestaande uitdagingen en pakt nieuwe uitdagingen cloud-first op, waardoor er een heropleving van het bedrijf ontstaat.

Het evenement had met 5.123 deelnemers en een jaarlijkse groei van 26% een grote visibility en Microsoft was in staat om een ​​grotere impact te maken dan ooit. Het moet gezegd, Microsoft is niet zo goed in het blokkeren van een hele stad als Salesforce met Dreamforce doet. Dat is verder prima, mits de inhoud maar in order is. We zouden een retweet van Benioff kunnen waarderen :-)

Het centrale thema van het evenement was "Where business meets possibility". Deze paar woorden zeggen het allemaal. Microsoft is een wereldwijde speler op alle domeinen. De focus onlangs is meer en meer op het bedrijfsleven komen te liggen. Windows ligt op schema en de apparaten vinden ook hun plaats. Microsoft is bezig met een bredere zakelijke positie met hun cloud-first benadering en ondersteunt organisaties van elke omvang in dit digitale tijdperk.

Topics: microsoft dynamics microsoft convergence

Subscription accounting framework bij TomTom enorm versneld door upgrade naar SAP HANA

Afgelopen zomer zijn we gestart met de migratie naar SAP HANA. In een periode van slechts twee maanden is een migratie en upgrade uitgevoerd op alle processen, interfaces en objecten van SAP CRM, dat een belangrijk onderdeel is van het subscription accounting framework van TomTom. Het project liep erg voortvarend en zonder grote verrassingen, mede daarom is de zeer krappe planning gehaald. Op basis daarvan is te concluderen dat, afhankelijk van het ingerichte proces, het zinvol is om een upgrade naar SAP HANA te overwegen. In deze blog een korte uiteenzetting de HANA upgrade ervaringen bij TomTom.

Topics: hybris billing TomTom SAP CRM BRIM SAP HANA

Welkom bij ‘The Internet of Customers’: hoogtepunten van Dreamforce 2015

Nu het stof van de Salesforce conferentie van dit jaar is neergedwarreld, is het tijd om alle beloftes en aankondigingen eens tegen het licht te houden. Waarschijnlijk ben je al gebruiker van Salesforce en beheer je al je klantinteracties, manage je alle opportunity’s en volg je je sales funnel in de welbekende Sales Cloud. Wellicht gebruik je zelfs al de Service Cloud voor social en traditionele klantenservice in je call centers, of ben je al gestart met omnichannel marketing op basis van de Marketing Cloud.

Dit jaar bouwt Salesforce verder op hun klantrevolutie concept en het onderliggende klant succes platform. Dit verbeterde klant georiënteerde CRM platform maakt het voor jouw organisatie nog eenvoudiger om de klantervaring van je klanten significant te verbeteren. Dit uiteraard niet alleen via de menselijke benadering van de traditionele accountmanager of call center agent, maar ook gebruik makend van de data die je beschikbaar hebt van je klanten, en daarmee ook de devices die zij gebruiken. Laten we dieper ingaan op de verschillende aankondigingen van de conferentie:

Topics: Customer Engagement Salesforce dreamforce

SAP kondigt aan “Beyond CRM” te gaan. Maar wat betekent het nu?

SAP kondigt aan “Beyond CRM” te gaan in dit artikel. Verder gaan dan CRM is mijn ogen een logisch vervolg op verder gaan met CRM. CRM is een strategie en filosofie en heeft door de vele technologische ontwikkelingen wel een nieuwe naam gekregen: Customer Engagement. Dit zal de komende jaren nog verder evolueren. In mijn ogen hoeft de term CRM nooit te verdwijnen. Sterker nog, veel bedrijven hebben die basis ook nog steeds nodig. SAP kondigde vorig jaar aan dat het CRM experiment mislukt is, in het artikel werd alvast een voorbode gelegd voor de producten die nu zijn aangekondigd voor het hybris platform.

Topics: Customer Experience hybris Customer Engagement

mplify stapt Salesforce wereld binnen, met aanstelling van nieuwe managing partner!

mplify is trots dat Hans Neele de organisatie per 1 juli 2015 als managing partner komt versterken.

Hans heeft meer dan tien jaar ervaring als CRM consultant en is reeds acht jaar werkzaam als Salesforce architect en programma manager. Hans heeft voor vele klanten hun CRM transformatie op basis van Salesforce succesvol vormgegeven en uitgevoerd, waaronder een implementatie en uitrol van Salesforce voor 22.000 Philips medewerkers wereldwijd en een direct-to-customer transformatie voor Nationale Nederlanden. Naast Salesforce expertise brengt Hans ook kennis over aanpalende oplossingen in het Salesforce ecosysteem (bv. Zuora en CPQ systemen).

Topics: Groei partner

Salesforce Summer ’15 release

De nieuwste release van Salesforce staat weer voor de deur. Halverwege juni zullen alle Salesforce instances zijn bijgewerkt naar de Summer ’15 release. Om deze reden werd op 7 mei jl een webinar voor admins en developers georganiseerd om de highlights toe te lichten. Naast deze webinar zijn er tal van bronnen die een overzicht geven van de nieuwe functies. Deze blog heeft tot doel om een totaalinzicht te geven in deze functies, voor bestaande en/of nieuwe Salesforce gebruikers en consultants.

Topics: release Salesforce

SAP Digital for Customer Engagement - simplify CRM

Deze week introduceerde SAP op SAPPHIRE NOW een nieuwe CRM oplossing: SAP Digital for Customer Engagement (D4C). SAP D4C is het kleine broertje van SAP Cloud for Customer (C4C).

SAP D4C is specifiek geschikt voor de MKB markt, individuele personen en/of kleine teams. Het doel van SAP D4C is om complexiteit voor de eindgebruiker te elimineren en customer engagement zo eenvoudig mogelijk te maken. SAP D4C is in zeer korte tijd (12 weken, Agile ontwikkeling) opgezet door SAP en vanaf 5 mei beschikbaar voor klanten via de SAP Store. SAP D4C geeft aan waar SAP de uitdagingen in de CRM markt ziet, hoe de digitalisering wordt aangevlogen op dat vlak en doet bovendien recht aan de Run Simple strategie. SAP D4C is meer cloud en minder complexiteit, dit is duidelijk overgenomen van de grote broer van SAP D4C, SAP Cloud for Customer. Hierbij is SAP Cloud for Customer het nieuwe SAP CRM geworden en over SAP CRM kunnen we u ook bijpraten.

Topics: SAP Cloud for Customer D4C

mplify @ Salesforce World Tour 2015

Het grootste SalesForce event op Nederlandse bodem, een verslag van 2 enthousiaste mPlifiers. Een inspirerende dag vol met allerlei interessante en vermakelijke sessies, waarna je vol energie de Amsterdam RAI verlaat. Super om daar deel van uit te maken!

Topics: worldtour Salesforce event